Saturday, December 12, 2009

One year.

I was in labour at this time,last year.

6.30 PM
Masok labor room, mak peluk cium, nurse tolak pakai wheel chair. Contraction 5 minit sekali punya penangan adalah yang terbaek sekali,membuatkan korang rasa nak lempang muka anak-anak yang derhaka laju-laju tanpa henti.

Laki aku dah macam cacing kepanasan, kuar masok labor room. Aku tak henti-henti sedut gas, untuk menahan sakit. Sakit gila, tahu?

Beberapa kali cubaan untuk push gagal. 10pm gagal,12pm gagal. Puas nurse korek-korek nak tolong, gagal. At last pada pukul 2.05am, secara semulajadi, baby push sendiri.


*Push!

*Push!




*PUSH!

2.22 AM
Uwweeekkk! Tangisan paling indah pernah mama dengar. Laki aku cium-cium dahi aku. Anak aku pula dibawa lari, sebab dia hampir lemas dalam perut. Saat paling mencemaskan dalam hidup aku. Gila.
Tak lama pastu,nurse datang balik bawak baby. Baby's safe. Perasaan masa tu, perasaan yang paling paling palingggg indah dalam dunia. Sebak gila. Aku kira jari dia,pandang mata dia, pegang bibir, pipi. Indah sangat sangat. Rasa nak bagi nama Muhammad Indah pulak.

Aku breastfeed dia untuk kali pertama. Sampai hari ni aku masih breastfeed dia and i'm proud of it.

HAPPY BUFFDAY SAYANG MAMA.MAMA LOVEEEEE U.MAMA WILL PROTECT U NO MATTER WHAT.

p/s: kepada yang masih belum berkawem dan belum beranak tu,hargailah ibu anda.

gambar Rayyan berusia setahun akan menyusul :)



No comments: