Wednesday, August 19, 2009

Sebelum atau selepas?

Hari tu pemandu teksi yang aku chatered hari-hari hantar aku balik keje bertanya satu soalan yang buat aku terdiam dan berfikir sebentar..

"Kak,akak rasa sebelum kawen atau selepas kawen lagi senang?"

Laju je fikiran aku membandingkan kehidupan aku sebelum dan selepas kawen,even aku dah tau jawapannya. Sebelum kawen,aku rasa hidup aku macam serabut gila.kusut.sana masalah,sini masalah.gado jangan cite la,selagi ada orang sume nak gado je.dalam sebulan sebelum kawen,dah rasa perubahan hidup.rezeki tu macam-macam datang.dapat keje tetap dan beli kereta sendiri. orang cakap 'rezeki nak kawen'. lepas sebulan kawen dan disahkan positif mengandung, lagi seronok gila! Lagi banyak rezeki melimpah ruah.Orang kata 'rezeki anak' pulak.Dan sekarang, lepas ada anak,hidup semakin bermakna.

Jadi,kepada budak teksi itu aku jawab "Lepas kawen.konfem.akak kunci lirik ni."

2 comments:

yanie said...

ye ke?
*nak kawen ke x..:-?

naya said...

kawem la wahai yanim,sebelum kau dikawenkan.