Monday, May 24, 2010

Akhbar dan Intergriti.

Post ini ditulis dalam keadaan emosi yang tidak menentu. Semua ini akibat orang sekeliling yang *mencarut* dan tajuk akhbar yang *mencarut* (Aku takmau blog ini dicemari dengan terlalu banyak makian, harap maklum)


Bolehkan anda bersabar jika seseorang yang mengangkat dirinya sendiri sebagai orang yang berintergriti itu adalah sebenarnya jauh panggang dari api? Senangkah hatinya memberi anak bini makan duit gaji buta? Mana intergriti yang dibangga-banggakan itu? Secebis pun aku tak pernah tengok. Kalau ada pun, hanya untuk menunjuk-nunjuk. Aku muntah saban hari mengadapnya. My advice, buy a dictionary or at least google what intergrity mean, and try to find it in u. And tell me about it.


Dan aku tawar hati untuk membaca akhbar lagi. Penuh dengan kesakitan. Bayi tersedak susu. Bayi jatuh tingkat 3. Buang bayi takyah cakap la, bermusim, tak putus-putus. Budak kene sebat kereta. Rogol, bunuh. Eksiden. Perang. Pedih hati baca. Nauzubillah, jangan terjadi kat keluarga, saudara mara, sahabat handai dan orang-orang yang disayangi.


Dan, saya suka baca post dari blog gelap Izawati. Saya adore awak, Iza ;)

No comments: