Friday, May 7, 2010

Kasih Ibu.

Hari ibu adalah pada ahad kedua setiap bulan Mei. Tapi entry ini, dimana di-tribute to mother, dipercepatkan pengeluarannya sebab aku pasti hari ahad nanti aku busy macam lebah. Ihiks.

Aku ingat lagi, masa aku ditolak atas katil bergerak menuju wad, beberapa jam selepas Rayyan dilahirkan. Sejurus je nampak muka mak, aku tersenyum bangga. Sampai sekarang, mak dok sebut lagi 'ingat dia nak nangis kata sakit ke, tengok-tengok senyum'. Mak, saya bangga okey? Saya amat-amat bangga dapat melahirkan, the most beautiful feeling that i ever had in my whole life.

Hayati pula gambar dibawah.



*pic dari blog Ladynoe.

Kalau airmata kau tak bergenang, aku taktau ah. Aku bergenang, berlinang. Kasih ibu tu. Aku harus blog ini untuk menyedarkan kamu betapa besarnya kasih ibu(kecuali ibu yang membuang bayi mereka)

Who fed me from her gentle breast
And hushed me in her arms to rest,
And on my cheek sweet kisses prest?
My Mother.

Who ran to help me when I fell,
And would some pretty story tell,
Or kiss the place to make it well?
My mother.

Selamat hari Ibu, mak dan mak mertua dan all the mak in the world :)


No comments: